13 September, 2008

KELUARGA SAAID-RAGAYAH DI SG.LESONG,TEMOH,PERAK


Salinan Kad Pengenalan Ragayah @ Wak Gayah Bt.Hj.Syed @ Saaid yang saya perolehi dari anaknya,Pak Lang Mohamad Yasin B.Hj.Noh.Beliau adalah anak sulong Hj.Saaid.Tarikh kelahiran tercatit pada tahun 1921 di Kg.Simpang Empat,Sg.Lesong,Batang Padang,Perak.
Alhamdulillah berpandukan tunjuk arah yang diberikan oleh Pak Lang,saya berjaya menjejaki pusara Wak Gayah di Surau Al-Taufiqiah,Kepayang Fair Park,Ipoh,Perak.



2 comments:

Anonymous said...

Sdr Zulkifli.
Alamat sebenarnya ialah Kg. Simpang Empat, Sg. Lesong, Kampar, Perak. Namun demikian Sg Lesong terletak dalam daerah Batang Padang tetapi poskod Kampar walhal Kampar di dalam daerah Kinta. Alamat surat menyurat ini hanya posmen tempatan yang faham.

Zulkifli Bin Zahari said...

Abang Zabidin,
Terima kasih info tersebut.Tapi saya catit apa yang telah dicatit di dalam kad pengenalan tersebut yang dibuat pada tahun 1984.
Setelah mendapat buku "Batu Masjid" dari abang pada 13 Sept,saya singgah sekejap ke rumah P'Lang Yasin untuk mendapatkan salinan Kad Pengenalan ibunya.Saya dah baca buku tersebut.Saya rasa masih banyak ruang untuk diterokai,walaupun buku tersebut terpaksa disiap secepat mungkin.